معاون پیش‌بینی اداره هواشناسی خراسان‌شمالی گفت: برای امشب استان درگردنه‌ها و نقاط مرتفع بارش برف را انتظار داریم که متعاقب آن کاهش شدید ۱۲ الی ۱۴ درجه‌ای دما را تا پایان هفته انتظار داریم.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 21 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، مهدی کمالی، معاون پیش‌بینی اداره هواشناسی خراسان‌شمالی اظهار کرد: همان‌طور که پیش‌بینی‌شده بود طبق هشدار نارنجی که اوایل هفته صادر شد، بارش‌ها از شب گذشته در سراسر خراسان شمالی آغاز شده است.

وی گفت: همچنین از روز گذشته وزش باد شدیدی در سطح استان به همراه داشتیم که شدیدترین بادی که ثبت شده در ایستگاه مهمانک با ۱۱۶ کیلومتر بر ساعت سرعت بوده است.

معاون پیش‌بینی اداره هواشناسی خراسان شمالی افزود: در ایستگاه شیروان سرعت باد ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت و سرچشمه اسفراین ۸۵ کیلومتر بر ساعت و گیفان ۸۹ کیلومتر بر ساعت بوده است که در سایر ایستگاه‌ها نیز سرعت باد بالا بوده است.

این مقام مسئول بیان داشت: سامانه بارشی نیمه جنوبی استان را پوشش داده، به‌طوری‌که اواخر وقت شب گذشته و امروز بارش‌ها در نیمه جنوبی، مرکز استان و بخش‌هایی از مانه و سملقان بوده است.

وی با بیان اینکه در نقاط مختلف استان بارندگی داشته‌ایم افزود: بیشترین بارش ۴۲.۱ میلیمتر در ایستگاه گریوان ثبت شده است.

کمالی همچنین تشریح کرد: سامانه بارشی و هوای سرد از غرب وارد استان شده و از امروز ظهر به بعد بارش‌ها را در مانه و سملقان، راز و جرگلان، بجنورد، شیروان و فاروج تا پایان شب انتظار داریم.

وی با بیان اینکه برای امشب گردنه‌ها و نقاط مرتفع بارش برف را انتظار داریم، افزود: سامانه بارشی فردا از استان خارج می‌شود که متعاقب آن کاهش شدید دما ۱۲الی ۱۴ درجه را تا پایان هفته انتظار داریم.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار