مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از انجام ۳۰۲۳ بازرسی از اماکن توسط بازرسان بهداشت محیط از آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی تا کنون خبر داد و گفت: در این طرح، بازرسی از اماکن اقاکتی، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پایانه‌های مسافربری انجام و ۲۸۴ اخطاریه بهداشتی صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲ 21 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، بهروز علیزاده اظهار کرد: تاکنون ۳۳ واحد صنفی به علت رعایت نکردن استاندارد‌ها و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و دو واحد تعطیل شده‌اند.

وی بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه ۵۰۱ بازرسی از اماکن عمومی، ۳۱ بازرسی از اماکن اقامتی، ۳۵۹ بازرسی مشترک، ۱۱ بازرسی از پایانه‌های مسافربری و ۲۰۰۰ بازرسی نیز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۱۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شده است، ادامه داد: در این مدت به‌طور متوسط ۱۱۴ بازرس در روز در قالب ۲۶ گروه بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت دارند.

علیزاده با اشاره به اینکه ۹۱۳ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در این مدت انجام شده است، گفت: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، ۹۱۳ مورد سنجش انجام و ۴۴ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک انجام شده است.

وی افزود: بازرسان بهداشت محیط از آغاز برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۳ به‌صورت فعال، وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را بررسی و نظارت می‌کنند.

طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است که تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار