رئیس جامعه واحد‌های پذیرایی، سفره‌خانه‌ها و مجتمع‌های خدمات رسانی خراسان شمالی از کاهش ۷۰ درصدی حضور مسافران در این واحد‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵ 27 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مصیب امیرخانلو  اظهار کرد: وضعیت حضور مسافران در استان و استقبال آن‌ها از واحد‌های پذیرایی و اقامتی در نوروز امسال کاهش شدیدی داشته و متأسفانه شاهد کاهش دست‌کم ۷۰ درصدی آمار مربوط به آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی همه ساله میزبان بسیاری از مسافران از نقاط مختلف کشور است، افزود: سال گذشته شاهد این بودیم که حدود نیمی از مسافران خراسان شمالی در واحد‌های پذیرایی و... را خودرو‌هایی با پلاک خراسان رضوی و نیمی دیگر را نیز خودرو‌هایی با پلاک‌های استان‌های شمالی ایران و سایر نقاط تشکیل می‌داد.

وی تصریح کرد: امسال شاهد این هستیم که پلاک‌های مربوط به خراسان شمالی سهم بیش از ۸۰ درصدی یافته و سهم سایر استان‌های کشور به حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است و نشان از کاهش عبور مسافران سایر استان‌ها از خراسان شمالی دارد.

رئیس جامعه واحد‌های پذیرایی، سفره‌خانه‌ها و مجتمع‌های خدمات رسانی خراسان شمالی، عمده‌ترین دلیل این اتفاق را مربوط به عملکرد اطلاع‌رسانی مسئولان دانست و گفت: کوچکترین احتمال بارندگی و سیل در استان به صورت گسترده و حتی در سایر استان‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود، اما متأسفانه برطرف‌شدن این هشدار‌ها یا مخاطرات یا اطلاع رسانی نمی‌شود یا صرفا معطوف به استان خودمان می‌شود که امسال سبب کاهش چشمگیر مسافران شده است.

وی اظهار کرد: این موضوع سبب شده است تا مسافران مسیر‌های جایگزین را برای تردد انتخاب کنند که کاهش استقبال آن‌ها و ایجاد تاثیرات منفی برای استان به ویژه در حوزه گردشگری، پذیرایی و اقامتی را به دنبال داشته است.

رئیس جامعه واحد‌های اقامتی خراسان شمالی نیز در گفتگو با ایسنا از کاهش ۷۰ درصدی استقبال مسافران از واحد‌های اقامتی استان خبر داد.

یونس کاظمی با تاکید بر اینکه آمار این حوزه به دلیل ثبت در سامانه، دقیق است، تاکید کرد: در نوروز امسال سطح اشغال واحد‌های اقامتی استان به طور میانگین بین پنج تا هفت درصد بوده و در حال حاضر نیز پایین‌تر از پنج درصد است.

به گفته وی، شرایط مقطع فعلی استان در حوزه اقامتی حتی از زمان کرونا نیز بدتر شده و مسئولان استان باید مسیر متفاوتی را برای استقبال مسافران از استان، به ویژه در مقایسه با سال قبل که چشمگیرتر بود، برگزینند.

به گزارش ایسنا، واحد‌های اقامتی و پذیرایی خراسان شمالی شامل ۹ هتل، ۱۱ مهمانپذیر، دو هتل‌آپارتمان، دو متل، ۴۱ بومگردی و چهار خانه مسافر است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار