مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: از اول اجرای طرح نوروزی تاکنون 46 هزار و 10 نفر مسافر در اقامت گاه های این استان اسکان یافته اند.
کد خبر: ۳۹۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 25 March 2017
محمد سویدانلوئی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد مسافر در اقامت گاه هایی از جمله مدارس، هتل ها، مهمان پذیرها، کمپ ها و سایر مکان ها اسکان یافته اند.
وی افزود: در این مدت 138 هزار و 820 نفر نیز از مراکز تفریحی و تاریخی این استان بازدید کرده اند و همچنین چهار هزار و 329 نفر از موزه های استان نیز بازدید داشته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش تعداد مسافران ورودی به این استان را یک میلیون و 136 هزار و 252 نفر عنوان کرد و گفت: تعداد وسیله نقلیه ورودی در این مدت نیز 251 هزار و 898 دستگاه بوده است.
سویدانلودئی اظهار کرد: طبق آمار ارگان های انتظامی نیز 122 دستگاه خودو در جاده های این استان در این مدت تصادف کرده اند که 168 مجروح و پنج نفر فوتی نیز داشته است.
خراسان شمالی از طبیعتی دل انگیز و سرسبز، چشم اندازهای بکر و بدیع، کوه ها و دره های پرآب و زیبا برخوردار است که یک هزار و 200 اثر تاریخی به ثبت رسیده دارد.
استان خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهدمقدس واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار