معاون نظارت بر اجرای استاندارد گفت: گردش مالی حلال می‌تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی کشور باشد.
کد خبر: ۵۰۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 15 October 2017
وحید مرندی مقدم صبح شنبه در همایش ملی استاندارد بابیان اینکه گردش مالی حلال در دنیا دو هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار است، اظهار کرد: از این میزان، ۷۰۰ میلیارد دلار مختص به غذاهای حلال و مابقی مربوط به گردشگری، پوشاک، دارو و سایر موارد است.

مرندی افزود: چنانچه ۱۰ درصد از ۷۰۰ میلیارد دلار را برای کشور هدف‌گذاری کنیم، می‌توانیم سالانه ۷۰ هزار دلار جایگزین درآمد نفتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با استانداردسازی درزمینهٔ تجارت، فناوری، پژوهش و فقه می‌توانیم سهم خود را از اقتصاد حلال به دست آوریم.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد بیان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد خراسان شمالی بر پایه کشاورزی است می‌توانند از طریق فرآورده‌های غذایی حلال سهمی را در کشور داشته باشند.

تأثیر گردشگری حلال در اقتصاد کشور

مرندی مقدم بابیان اینکه گردشگری حلال نقش مؤثری در اقتصاد کشور دارد، گفت: تمامی ظرفیت‌های گردشگری کشور ما همچون هتل‌ها، مراکز اقامتی، رستوران‌ها و غیره حلال است تنها نیازمند ساماندهی و نیز باید کیفیت استانداردها را ارتقاء بدهیم.

وی افزود: چنانچه کیفیت مراکز گردشگری کشور را بالا ببریم قطعاً می‌توانیم گردشگران بسیاری جذب کنیم.

موفقیت ۸۵ درصدی کیفیت خودروها

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد گفت: استانداردهایی که در سال ۲۰۱۶ در کشورهای اروپایی تصویب شد توانستیم با یک سال تأخیر در ایران اجرایی کنیم.

مرندی مقدم اظهار کرد: به‌منظور استانداردسازی خودروها فرصت داده‌شده تا یکم دی‌ماه امسال ۶۶ مورد از استاندارها، ۲۲ مورد تا یکم دی‌ماه سال ۹۷ و دو مورد نیز تا یکم تیرماه سال آینده اجرایی شود.

صرفه‌جویی مصرف انرژی توسط صنایع

وی بابیان اینکه در بخش صنایع چهار هزار بازرسی گزارش‌شده است، گفت: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی ملزم به صرفه‌جویی در حوزه تجهیزات انرژی و صنایع انرژی هستیم.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد مطرح کرد: به استناد قانون تولیدی‌هایی که مصرف بالای نفت و برق‌دارند، به‌منظور صرف جویی در مصرف انرژی جریمه می‌شوند.

مرندی مقدم افزود: به‌منظور صرفه‌جویی در انرژی مکلف شده‌ایم استانداردسازی را برای تمامی خدمات و کالاها انجام بدهیم.

کنترل ۲۲ هزار واحد تولیدی

وی بابیان اینکه ۱۰۰ هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد، گفت: تنها ۲۲ هزار واحد زیر نظر سازمان استاندار قرار دارد که نظارت و کنترل انجام می‌شود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد اظهار کرد: دلسوزترین فرد برای کنترل محصولات خود تولیدکنندگان هستند چرا اگر محصول با استاندار عرضه کنند به نفع آن‌ها خواهد بود.

مرندی مقدم در بخشی دیگر از سخنان خود درباره اقدامات سازمان استاندار در سال گذشته، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار موفق به عضویت در هیئت‌مدیره سازمان استاندار جهانی شده است.

وی افزود: ایران در بین ۱۸۶ کشور عضو سازمان بین‌المللی استاندارد، به دلیل اقداماتی که در راستای استاندارسازی انجام داده توانسته رتبه نخست و در منطقه رتبه دوم را به دست آورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار