زائران اندک اندک خود را برای رسیدن به قافله اربعین و بوسیدن مزار مطهر عاشوراییان آماده می‌کنند و پیش از آن‌ها نخستین کاروان خدام‌الحسین امروز بجنورد را به مقصد کربلای معلی ترک می‌کنند.
کد خبر: ۵۰۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 16 October 2017
همزمان با آغاز مقدمات همایش میلیونی و عظیم اربعین حسینی٬ کاروان خادمان مواکب خراسان شمالی٬ از امروز راهی دیار کربلا می‌شوند تا گرد و غبار از پای زائران عاشق حسینی زدوده و غبار گام‌هایشان را توتیای چشمان خویش سازند.

در نخستین اعزام خدام‌الحسین مواکب خراسان شمالی٬ خادمان موکب «اصحاب خراسانی» جهت پذیرایی و اسکان روزان 4000 نفر در کربلای معلی٬ امروز عازم سرزمین عتبات عالیات می‌شوند ومرحله پذیرش زوار حسینی(ع) از پنجمین روز ماه صفر در کربلای معلی آغاز می‌شود.

اعزام 50 خادم در نخستین گروه

مسئول مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی از آموزش خادمان اربعین مواکب استان خبرداد و گفت: خدمات‌دهی به زائران در موکب‌های استان خراسان شمالی از پنجم ماه صفر در کشور عراق و مرز مهران آغاز می‌شود. در نخستین اعزام٬ 50 نفر از خدمان موکب اصحاب خراسانی جهت برپایی خیام و آماده‌سازی تاسیسات موکب٬ از امروز راهی کربلای معلی می‌شوند و اعزام‌سایر گرو‌ه‌ها تا پنجم صفر ادامه دارد.

سردار حسین‌علی محمدی  اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی برای بیش از 200 خادم در استان برگزار شده و همه عوامل نسبت به وظایف خود آشنایی لازم را پیدا کرده‌اند.

وی افزود: فعالیت مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی از پنجم روز ماه صفر در کربلا٬ نجف و مرز مهران آغاز می‌شود و اعضای هیئت امنای هر کدام از موکب‌ها ظرفیت پذیرایی و اسکان را مشخص و بر همان اساس اقدام به فعالیت می‌کنند.

مسئول مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 4000 نفر در موکب اصحاب خراسانی در کربلای معلی پذیرایی و اسکان می‌شوند تصریح کرد: نانوایی٬ درمانگاه و داروخانه٬ حسینیه مجزا برای خواهران و برادران٬ آشپزخانه مرکزی و ایستگاه‌های فرهنگی و طب اسلامی٬ از مهم‌ترین بخش‌های موکب اصحاب خراسانی در عتبات عالیات است.

محمدی به ظرفیت پذیرش مواکب استان در بازه زمانی سفر اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: زائرانی که قصد تشرف به عتبات و اسکان در این مواکب را دارند باید برنامه‌ریزی لازم را جهت زمان اسکان خود داشته باشند تا در این زمینه خدمت مناسبی به زائران حسینی(ع) ارائه شود.

مواکب خراسان شمالی در مرز مهران نیز مستقر است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی نیز اظهار داشت: بیش از 10 هزار زائر از استان خراسان شمالی در موسم اربعین حسینی به کشور عراق اعزام می‌شوند و پشتیبانی این زائران با موکب‌های استان است.

محمد صفری افزود: پشتیبانی 10 هزار زائر اربعین به خراسان شمالی واگذار شده است که با برپایی سه موکب در خدمت آنان خواهیم بود.

وی افزود: موکب شهدای خراسان شمالی با ظرفیت 5 هزار نفر در مرز مهران روبه‌روی ایست و بازرسی بهرام آباد جهت خدمت‌رسانی به زائران استان تعیین شده است. پشتیبانی این موکب بر عهده شهرهای شیروان، فاروج و راز و جرگلان است.

مسئول کمیته جذب، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خراسان شمالی گفت: موکب اصحاب خراسانی نیز چون سال گذشته در شهر کربلا جهت حضور زائران خراسان شمالی است. این موکب با ظرفیت 4 هزار نفر توسط شهرستان بجنورد، اسفراین، گرمه و جاجرم پشتیبانی می‌شود. محل این موکب مانند سال گذشته در خیابان حر است.

صفری تصریح کرد: موکب جدیدی بنام قمر بنی‌هاشم‌(ع) نیز با همت مانه و سملقان٬ امسال در کربلای معلا در خدمت زائران است. این موکب با ظرفیت هزار نفر، واقع در خیابان حر می‌باشد. در تمامی موکب‌های استان، خدمت رسانی در قالب اسکان و تغذیه است و ادارات کل مجموعه استان خراسان شمالی نیز با انجام امور تخصصی در موکب‌ها، در خدمت زائران هستند.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جهت تامین نیازمندی‌های موکب‌ها همچنان ادامه دارد و مردم می‌توانند به‌صورت حضوری و یا از طریق شماره حساب ستاد بازسازی که در اختیار مردم قرار داده شده، کمک‌های خود را به دست متولیان امر برسانند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در پایان در خصوص برنامه‌های فرهنگی موکب‌ها افزود: در این موکب‌ها ضمن برپایی مراسم عزاداری، از حضور طلاب بهره‌مند خواهیم شد که پاسخ به سوالات شرعی و اجرای دیگر برنامه‌های فرهنگی را به‌عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار