حجت الاسلام سید جواد رئوف سید نژاد :
مدیر کل اوقاف استان گفت طی فروردین ماه سال جاری در سطح استان ۱۵ وقف جدید با ارزش ریالی سه میلیارد ریال به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۵۹۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 17 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت الاسلام سید جواد رئوف سید نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت : طی فروردین ماه سال جاری در سطح استان ۱۵ وقف جدید با ارزش ریالی سه میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این تعداد وقف با نیت ساخت مسجد، خانه عالم، دارو ودرمان، توسعه مسائل فرهنگی و قرآنی به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با تاکید بر لزوم ثبت وقف هایی متناسب با نیاز روز،افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری امام حسین(ع) بوده که می طلبد از این پس وقف های جدید در راستای نیاز جامعه ثبت شوند.

وی با بیان اینکه ثبت وقف جدید در حوزه‌های ازدواج و اشتغال جوانان، ایتام، درمان و سلامت در اولویت قرار دارد، گفت: این سازمان به افرادی که خواهان وقف اموال خود هستند مشاوره می دهد تا در این اولویت ها وقف جدید به ثبت برسد اما در هر حال نیات افراد متفاوت و انتخاب آن آزادانه است.

رئوف سید نژاد با تاکید بر اینکه در خراسان شمالی وقفی برای ازدواج جوانان و تامین هزینه های زندگی اولیه آنان نداریم، خاطرنشان کرد: در برخی از شهر ها واقفین واحد مسکونی خود را وقف کرده و هر دو سال به یک زوج جوان برای زندگی واگذار می کند تا آنان در ابتدای زندگی مشترک خود دغدغه هزینه های واحد مسکونی نداشته باشند.

وی با اشاره به ثبت ۷۰ وقف جدید طی سال گذشته در استان یادآورشد: پیش بینی می شود طی سال جاری میزان ثبت وقف های جدید بیش از ۷۰ مورد شود.

رئوف سیدنژاد عنوان کرد: خراسان‌شمالی دارای پنج هزار و ۵۱۳ موقوفه و ۱۱ هزار و ۴۶۲ رقبه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار