معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ؛
در نشست شورای حفاظت از منابع آب خراسان شمالی به منظور مقابله با کم آبی و در راستای سیاست سازگاری با کم آبی، اعتباری افزون بر ۱۶ میلیارد تومان برای سالجاری تصویب شد.
کد خبر: ۵۹۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 17 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به  نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این نشست اظهار داشت: با توجه به این که سازگاری با کم آبی از رویکردهای اصلی وزارت نیرو محسوب می شود، لذا باید هدف مدیران دستگاه های اجرایی حوزه آب اجرای این سیاست ها در استان باشد.
محمدحسین علی نیا افزود:تلاش وزارت نیرو این است که وضعیت کم آبی و چالش های موجود را با اتخاذ و اجرای سیاست های سازگاری با کم آبی به حداقل  ممکن برساند.
وی خاطرنشان کرد: باید در راستای سیاست های جدید دولت مبنی بر سازگاری با کم آبی حرکت کرد و به طور مستمر این برنامه ها را در استان پیاده سازی کنیم.
وی ادامه داد:برای مقابله با کم آبی باید تدابیری در قالب برگزاری کارگروه های مختلف با توجه به اهمیت موضوع اندیشیده شود تا در بخش های پر مصرف آب به خصوص کشاورزی و صنعت بتوان با بحران مقابله کرد.
وی حضور مدیران اجرایی حوزه آب را در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان الزامی دانست و گفت:برای اتخاذ تصمیم گیری های مهم حوزه آب باید مدیران دستگاه های اجرایی مربوط حضور داشته باشند تا بتوانیم به یک خرد جمعی دست یابیم.
علی نیا در بخش دیگر سخنان خود خواستار ارائه کشت جایگزین برای محصولات پرآب استان شد و تصریح کرد: باید این کار با انجام مطالعات دقیق و در راستای تعیین نوع کشت، بازار و فروش محصولات برای کشاورزان اطلاع رسانی شود.
وی در ارتباط با ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب اظهار داشت:برای برخورد با متخلفان حوزه آب که متحمل خسارت و برداشت های غیر مجاز می شوند، باید بر مبنای قانون مذکور تصمیمات لازم اتخاذ و مباحث حقوقی آن پیگیری شود.
علی نیا خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سیاست های دولت این است که امور آبخیزداری، منابع طبیعی،تامین آب، پروژه های آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری و محیط زیست با نگاه بلند مدت در اولویت قرار گیرد. 
ابلاغ الگوی کشت، پایش اراضی کشاورزی، طرح نکاشت، گزارش وضعیت بهره برداری از سدهای استان و اهداف و برنامه های عملیاتی طرح احیاء و تعادل بخشی آب، از مهم ترین مباحث مطرح در این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار