مدیر کل زندانهای خراسان شمالی ؛
مراسم اختتامیه کارگاههای آموزشی ، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ویژه همسران و فرزندان مددجویان زندانی مرکز ی بجنورد در سه محور پیشگیری از اعتیاد،پیشگیری از طلاق و ارتقاء مهارت های اخلاقی در سالن اجتماعات مدیریت بانک ملی خراسان شمالی برگزار گردید.
کد خبر: ۵۹۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 17 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای خراسان شمالی ؛ در این مراسم پژمان پروین مدیر کل زندانهای خراسان شمالی در سخنانی به مبحث آسیب های اجتماعی و نقش مهارت های فردی و خانوادگی در کنترل و کاهش این آسیب های درجامعه پرداخت و اعلام داشت: گرایش به سمت آسیب های اجتماعی دارای علت های فراوان می باشد که عدم توجه به مقوله نشاط اجتماعی یکی از علت های گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه است.
مدیر کل زندانهای خراسان شمالی کسب تجربه ازگذشته،برنامه ریزی جامع برای آینده و در زمان حال زندگی کردن را یک مهارت لازم درایجاد یک زندگی سالم دانست و اعلام داشت: ایجاد نشاط اجتماعی نیازمند انجام این سه مقوله مهم است.
وی پناه بردن به خوشی های لحظه ای و تایم دار را یک آسیب جدی در گسترش آسیب های اجتماعی دانست و علت آن را فقدان نشاط اجتماعی در جامعه و کانون گرم خانواده برشمرد وبر پرهیز از خوشی های زمان دار و لحظه ای تأکید نمود.
پژمان پروین در ادامه به رویکرد زندانهای استان در حوزه سلامت و اصلاح وتربیت پرداخت و اعلام داشت: اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندانها نیازمند همکاری همه جانبه خانواده ها با مجموعه زندان است.

وی نقش مؤثر خانواده را در باز اجتماعی شدن مددجویان بسیار مهم دانست و خاطر نشان ساخت: همسران مددجویان باید از مهارت های لازم زندگی در نحوه پذیرش و تاب آوری در برابر مشکلات اقتصادی و اجتماعی برخوردار باشندکه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مستلزم فراگیری مهارت های فردی و اجتماعی است
پروین تکریم و پذیرش را مهم ترین ارزش در حوزه فعالیت های زندانبانی برشمرد و خاطر نشان ساخت: کلیه برنامه ها و اهداف سازمان زندانها بر پایه ارزش مهم حرمت مقام انسانی بناشده است.
مدیر کل زندانهای خراسان شمالی در ادامه با تشریح بخشی از مشکلات خانواده زندانیان به ارتباط فعالیت های اصلاحی و تربیتی و نقش آن درکاهش مشکلات خانواده ها اشاره نمود و اعلام داشت : با ایجاد مراکز حرفه آموزی و اشتغال در زندانهای استان و بهره برداری از آنها در آینده ای نزدیک ،ضمن ایجاد بستر توانمند سازی مددجویان، فرایند کمک به بنیه اقتصادی خانواده ها تغییر و با اشتغال مددجویان در مراکز ایجاد شده بخشی از مشکلات اقتصادی خانواده ها نیز مرتفع میگردد.
پژمان پروین ساخت سالن های ملاقات حضوری با هدف حفظ کرامت انسانی را از دیگر فعالیت های اداره کل زندانهای استان در راستای توجه به خانواده زندانیان دانست و اعلام داشت: با اهتمام ویژه ای که خواهیم داشت سعی در برخورداری حداکثر ی از ظرفیت نهادهای حمایتی در راستای کمک به خانواده زندانیان نیازمند خواهیم داشت.
وی وجود یک زندگی سالم را منوط به داشتن مهارت های زندگی دانست و خاطر نشان ساخت:در جامعه امروزی مهارت ها آموختنی هستند و از خانواده مددجویان خواست تا در دوره های آموزشی که بدین منظور برگزار میگردد مشارکتی حداکثری داشته باشندوضمن ارتباط مؤثر با واحدهای مددکاری زندانها و انجمن های حمایت از زندانیان از خدمات مشاوره ای و مددکاری این واحدها برخوردار گردند.
مسلم محمد یاران دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد ورئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان بجنورد نیز در این مراسم به تحکیم بنیان خانواده اشاره نمود و اعطاء تسهیلاتی از جمله مرخصی ، اشتغال ، و کمکهای موردی به زندانیان را در راستای تحکیم بنیان خانواده بر شمرد .
استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی ، حرفه آموزی و اشتغال زندانیان ، از دیگر موارد مطروحه در توجه به خانواده زندانیان از سوی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بود .
مسلم محمد یاران به مواردی از سبک زندگی یک خانواده موفق اشاره نمود و حفظ اسرار زندگی شخصی ، قناعت و ساده زیستی ، پرهیز از اسراف ، عدالت محوری ، نظم و بهداشت سلامت ، مراقبت دوسویه ، انسانیت ، تعاون ، تفاهم ، مشارکت و توسعه اقتصادی با کسب حلال را از جمله موارد مهم در تحکیم بنیان خانواده بر شمرد .
دادستان دادسرای عموم وانقلاب بجنورد در ادامه با تشریح بعضی از آسیب های اجتماعی نوپدید در جامعه به مبحث مهم خود مراقبتی اشاره نمود و اعلام داشت: امروز افراد جامعه باید با آموختن مهارت های لازم موضوع خود مراقبتی در برابر آسیب های اجتماعی را در برنامه زندگی شخصی خود قرار دهند.
در این مراسم ضمن اهداء گواهینامه آموزشی به شرکت کنندگان در کارگاههای آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با سه محور پیشگیری از اعتیاد،پیشگیری از طلاق و ارتقاء مهارت های اخلاقی از تعدادی از فرزندان مددجویان حاضر در این مراسم تجلیل بعمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار