معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شیروان گفت: هم اکنون 9 هزار و 500 دانش آموز این شهرستان معادل یک سوم دانش آموزان در مدارس 2 شیفت تحصیل می کنند.
کد خبر: ۵۹۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 18 April 2018

اسماعیل زراع سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شیروان با بیان اینکه هم اکنون 50 مدرسه این شهرستان دو شیفت هستند اظهار کرد: اگر 25 مدرسه جدید احداث شود این مدارس از حالت دو شیفت خارج خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه تعدادی مدارس هم خشتی، گلی و کپری هستند گفت: این موضوع خود جای نگرانی دارد که همت بالای مسئولان را در زمینه ساخت و ساز می طلبد.
زراع با اشاره به پروژه های مدرسه سازی در دست احداث شیروان افزود: امسال 4 مدرسه در سطح شهر و روستا به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار شیروان گفت: مجموعه شورای آموزش و پرورش نقش موثری دارد که برگزاری جلسات آن باید تقویت شود چرا که آموزش و پرورش اثر گذار و متعلق به همه جامعه است.
امین رضا مرآتی اظهار کرد: با توجه به گستردگی در بخش های اجتماعی برای تصمیم گیری در آموزش و پرورش نیاز به فعالیت بیشتری است و اجتماع نیاز جدی به آموزش و پرورش در همه عرصه ها دارد.
وی با اشاره به کسب موفقیت های دانش آموزان شیروان در المپیادهای علمی گفت: کسب این موفقیت ها و مقام ها بیانگر استعداد کلی شهرستان و نشان دهنده استعداد خوب دانش آموزان این شهرستان است که خود جای افتخار دارد.
مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: پارسال در شیروان 92 نفر در المپیادهای علمی مقام کسب کردند که بری اولین بار با مرکز استان برابر شدیم و در مقایسه با سال 95، 50 درصد رشد داشتیم.
سعید رحمانی فضلی با اشاره به بازدید از مدارس منطقه عشایری مرواه تپه اظهار کرد: با توجه به محرومیت ها و کمبود امکانات دانش آموازان از ظرفیت و توانایی بالایی در تحصیل برخوردار بودند که مشکل خاصی در آموزش منطقه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه جذب دانش آموز در آن منطقه کار سختی است گفت: با والدین دانش آموزان صحبت هایی انجام شد تا فرزندانشان بتوانند تحصیل کنند چرا که در حال حاضر از 80 دانش آموز دارای شرایط تحصیل در پایه هفتم، هشتم و نهم فقط هشت دانش آموز تحصیل می کنند.
28 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار