امام‌جمعه بجنورد:
امام‌جمعه بجنورد با اشاره به روز بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی باید با مدیریت نیازها اقدامات مطلوب را در ایجاد رضایتمندی مددجویانش انجام دهد.
کد خبر: ۶۲۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 13 July 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به ایام ولادت حضرت معصومه و آغاز دهه کرامت از ابتدای ماه ذی‌القعده اظهار کرد: انسان کریم کسی که می‌توان با آن افراد کرامت مند را شناخت.

وی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را از نسل و خاندانی کریم معرفی کرد و افزود: شهرهای قم و مشهد در ایران از وجود این افراد به برکت رسیده‌اند و جایگاه خاصی پیدا کردند.

امام‌جمعه بجنورد روز دختران هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت معصومه را ابتکاری جالب دانست و تصریح کرد: این بزرگوار الگویی جامع در بصیرتمندی، ولایت باوری و ولی یاوری و پاک‌دامنی برای دختران است.

وی ایجاد و حیات حوزه شکوهمند اسلامی در قم را از برکات وجود پیکر پاک حضرت معصومه در این شهر دانست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های خود هفته حج را زمانی مناسب برای آشنایی مردم با اعمال و اسرار حج دانست و افزود: حج از ارکان دین است که طی چند روز تمام دین را می‌توان مرور کرد.

وی حج ابراهیمی را همان معنی اسلام ناب محمدی عنوان کرد و گفت: دو عنصر برائت و ولایت در حج ابراهیمی بسیار مهم است که برخی کشورهای به‌ظاهر اسلامی آن را رعایت نمی‌کنند و خود را برده امریکا کرده‌اند.

یعقوبی همچنین با اشاره به‌روز بهزیستی گفت: توانمندسازی و امیدآفرینی به توان‌خواهان از اقدامات مهم این مجموعه است که باید با مدیریت نیازها اقدامات مطلوب را در ایجاد رضایتمندی به این افراد انجام دهد.

وی در انتها شورای نگهبان را مجموعه‌ای در تمام کشورهای پیشرفته دانست و تصریح کرد: ۳ وظیفه تفسیر قانون اساسی، نظارت بر قوانین مجلس و انطباق با شرع و قانون اساسی و همچنین تائید صلاحیت داوطلبان برای تصدی برخی مسئولیت‌ها از وظایف اصلی این شورا است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار