دوره روزنامه نگاری مقدماتی در خراسان شمالی طی پنج هفته در خراسان شمالی برگزار شد و با آموزش «خبرنویسی» به پایان رسید.
کد خبر: ۶۴۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 18 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی بهنقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ این کلاس های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری طی دوره زمانی یک ماهه (پنجشنبه و جمعه) در محل خانه مطبوعات خراسان شمالی برگزار شد.

دوره های آموزشی روزنامه نگاری مقدماتی با کلاس «خبرنویسی» با تدریس استاد رضا اسماعیلی اوره از اساتید برجسته کشور با ٣٨ سال فعالیت در حوزه روزنامه نگاری به پایان رسید.

در کلاس آموزشی خبرنویسی مباحثی شامل تعاریف روزنامه نگاری، خبر، خبرنگار، ارزش های خبری، عناصر خبری، لید، سبک های خبری، تیتر، اجزای تیتر، ویژگی های خبرنگار و... تدریس شد.

اسماعیلی اوره مدرس کلاس آموزشی خبرنویسی اطلاعات، پیشینه، نقل قول طلایی و جزییات را چهار بلوک مهم یک خبر دانست که این چهاربلوک یک سبک مهم و کاربردی در خبرنویسی مدرن است.

این دوره زیر نظر دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که تنها مرجع رسمی صدور گواهینامه روزنامه نگاری مورد پذیرش سایت جامع رسانه های کشور برای طرح رتبه بندی خبرنگاران است و گواهینامه صادر شده بین المللی و آموزش بر پایه استانداردهای جهانی است، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با همکاری خانه مطبوعات استان برنامه ریزی و برگزار شد.

بنا بر این گزارش؛ ٣٥ نفر از خبرنگاران استان به منظور افزایش سطح علمی و حرفه‌ای فعالیتشان در عرصه رسانه در کلاس های آموزش مقدماتی روزنامه نگاری شرکت کردند.

مدیر خانه مطبوعات استان گفت: "در این دوره آموزشی خبرنگاران ١٨۰۰ نفر ساعت آموزش روزنامه نگاری را با برگزاری کلاس های شیوه نگارش فارسی، مصاحبه، گزارش نویسی، روابط عمومی و خبرنویسی و با تدریس اساتید مطرح کشوری سپری کردند".

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک کلاس های تکمیلی دوره آموزش روزنامه نگاری برای قبول شدگان دوره مقدماتی، برگزار شود.

زمان آزمون پایانی دوره های روزنامه نگاری پس از تایید ناظر متعاقبا اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار