حجت الاسلام صالحی :
فردا پنج شنبه ۹ اسفند ماه ازساعت ۸:۳۰ الی ۱۱:۳۰ صبح آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به صورت کتبی در ۸ حوزه امتحانی با مشارکت ادارات کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود
کد خبر: ۷۱۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 27 February 2019

 به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان گفت :فردا پنج شنبه ۹ اسفند ماه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱:۳۰ صبح ۲۵۹۷ نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۸ حوزه امتحانی دراستان به صورت کتبی با هم به رقابت می پردازند
حجت الاسلام صالحی نیا افزود :این مسابقات در هشت رشته حفظ جزء ۳۰، جزء یک، سه جزء اول، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول و کل قرآن برگزار می‌شود.
وی افزود: علاقه‌مندان رشته معارف نیز در رشته‌های ترجمه و مفاهیم و معارف قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم به رقابت می پردازند.
حجت الاسلام صالحی نیا از دیگر رشته‌های این آزمون در بخش معارف را سبک زندگی و سیره معصومین، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن کریم اعلام کرد.
وی با بیان اینکه هر فرد می‌تواند در چهار رشته این مسابقات شرکت کند، گفت: این آزمون در سه بخش الکترونیکی که در روزهای ۱ و۲ اسفند ماه برگزار شد ،آزمون کتبی در ۹ اسفند و آزمون شفاهی در روزهای ۱۸ الی ۲۳ اسفند ماه در سطح کشور برگزار می شود.
در پایان این مسابقات برای کسانی که نمره کتبی بالای ۷۰ و نمره شفاهی بالای ۷۵ بگیرند گواهینامه صادر شده و کسانی که امتیاز بالای ۹۰ گرفته باشند تقدیرنامه دریافت می‌کنند
بر اساس سهمیه ارائه شده به استان در قالب طرح تربیت حافظان قرآن کریم، پنج هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه های مختلف قرآنی این استان فعالیت می کنند.
حوزه های برگزاری آزمون به شرح ذیل می باشد
بجنورد -دبیرستان دخترانه سمیه
شیروان-دبیرستان حکیم شفاهی
فاروج- دبیرستان شهید پوران
آشخانه- حوزه علمیه فاطمه الزهرا خواهران
راز- موسسه بصیرت
گرمه- تالار اندیشه
جاجرم-دبیرستان شریعتی
اسفراین- دانشگاه پیام نور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار