رسیدگی به تخلفات انتخاباتی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: قضات این شعب نیز مشخص شده و همه تخلف رصد و رسیدگی خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ 08 April 2021
تابناک خراسان شمالی :حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در حاشیه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خراسان‌شمالی اظهار داشت: با تخلفات احتمالی انتخباتی کاندیدا‌ها برخورد خواهد شد و همه باید بدانند دربرابر قانون یکسان هستند.

وی افزود: هر عمل و هر حرکتی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی از طرف نامزد‌های انتخاباتی و یا هواداران و گروه‌ها و یا احیاناً دستگاه‌های دولتی و اجرایی که بخواهند امنیت، سلامت، رقابت، مشارکت و اصول انتخابات را مخدوش کنند به صورت فوق العاده و خارج از نوبت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی برخورد با تخلفات انتخاباتی به مردم٬ گفت: همچون سال‌های گذشته نتیجه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی احزاب٬ گروه‌های و یا افراد حقیقی و حقوقی به صورت شفاف به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

جعفری با اشاره به تشکیل کمیته رصد و پایش تخلفات و جرائم انتخاباتی گفت: الحمدلله توانستیم تاکنون سه مورد از تخلفات را بر اساس دستورالعمل‌های پیش‌بینی شده شناسایی کنیم و چنانچه در این دوره افرادی اعم از کاندیدا‌ها یا هواداران آن‌ها بخواهند با عمل و اقدام خود چه در فضای مجازی یا در عرصه‌های عینی و فیزیکی بر سلامت انتخابات خدشه وارد کنند، قطعا ستاد استانی پیشگیری و مقابله با تخلفات و جرائم انتخاباتی در تمامی مراحل، قبل، حین و حتی بعد از انتخابات با مصادیق مربوطه مطابق با قانون برخورد خواهد کرد.

رئیس ستاد استانی پیشگیری و مقابله با جرائم و تخلفات انتخاباتی افزود: در مواردی که اقتضاء کند و لازم باشد برابر قانون به افعال مجرمانه به‌طور دقیق و بر اساس رسیدگی‌های قضایی عمل می‌شود و در این زمینه شعب ویژه نیز در استان تشکیل و قضات آن نیز تعیین شده‌اند و عنداللزوم به صورت فوق العاده و خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار