مدیرعامل آبفای خراسان شمالی خبر داد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: کمبود آب شرب بیشتر روستاهای استان با اجرای پروژه هایی که در دست اجراست برطرف می شود
کد خبر: ۹۹۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 01 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،غلامحسین ساقی اظهار داشت: امسال ۴۴ پروژه آب و فاضلاب به بهره برداری رسیده که یکی از آن ها رفع  کمبود آب شرب روستای آق چشمه در شهرستان فاروج است.

وی افزود: در سالهای گذشته آب شرب اهالی این روستا از یک حلقه چاه تامین می شد که با توجه به افت شدید آبدهی دیگر جوابگوی مصرف روزانه مشترکان نبود و به همین دلیل  با هزینه کرد ۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال یک حلقه چاه جدید حفر، تجهیز و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

ساقی از آغاز عملیات آبرسانی پایدار به روستای ۶۰۰خانواری بک پولاد رازوجرگلان نیز خبر داد و گفت: آب شرب روستای ۶۰۰ خانواری این روستا از یک دهنه چشمه و سه حلقه چاه تامین می شود که باتوجه به خشکسالی ها و کمبود بارش ها و به تبع آن افت شدید منابع آبی، چشمه مذکور به طور کامل خشک شده و چاه ها نیز دچار افت شدید آبدهی شده اند که بهره مندی اهالی این روستا از آب شرب پایدار را با مشکل مواجه ساخته است.

وی اظهار داشت: جهت تامین آب شرب اهالی،   روزانه سه تا چهار سرویس آب با تانکر در نقاط بالا دست این روستا توزیع می شود و به همین دلیل با بازدید فرماندار راز و جرگلان مقرر شد یک دهنه چشمه در فاصله هزار متری روستا با دبی یک لیتر در ثانیه به امور آبفای شهرستان راز و جرگلان واگذار تا بصورت موقت مشکل کمبود آب  شرب حل شود.

وی افزود: در حال حاضر با همکاری دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا، عملیات آبرسانی از محل چشمه شامل حفاری کانال و لوله گذاری به طول هزار متر آغاز شده و هم چنین با رایزنی ها و برنامه ریزی انجام شده و با وجود کمبود منابع مالی، حفر یک حلقه چاه برای تامین آب پایدار این روستا جانمایی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از تجهیز و حفر یک حلقه چاه در روستای گرکز و ۲ دهنه چشمه نیز در روستاهای سوخسو انقلاب خبر داد و افزود:چاه آب روستای چال تپک نیز  بهسازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار