-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:۳۵۰ مجوز تاسیس کودکستان تاکنون در کارگروه شورای نظارت بر تعلیم وتربیت کودک استان صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 01 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی و به نقل از ایرنا، ابولقاسم اکبری اظهار کرد:در مجموع ۴۲۲ مهدکودک و پیش دبستانی در استان وجود دارد که ۳۵۰ مورد مجوز دریافت کرده اند و مابقی آن‌ها در چرخه مجوز تطبیق هستند.

وی افزود: از مجموع مهدکودک‌های دایر در شهرستان بجنورد ۱۰۰مورد، شیروان ۸۶، مانه و سملقان ۵۶، اسفراین ۵۲، فاروج ۴۸، راز و جرگلان ۳۲، جاجرم ۲۶، گرمه ۱۳ و شهرستان بام و صفی آباد ۹ مورد است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن را برعهده دارد.

اکبری یادآور شد: وظیفه هدایت، نظارت و ارزیابی واحد‌های ارایه دهنده خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان برعهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار داده شده تا یک نظام مشترک، باثبات و هدفمند، بین نهاد‌های ذی‌ربط برقرار سازد.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس صلاحیت و توانمندی‌های موسسان، مدیران و مربیان، تطبیق محتوای تولیدی در کودکستان‌ها و شرایط فیزیکی امکانات و فضای مراکز تربیت کودک از مهمترین شاخص‌های تحت بررسی در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در این طرح تمام مراکز آموزشی برای کودکان زیر ۶ سال به منظور تطبیق مجوز ابتدا باید در سامانه ملی تعلیم و تربیت کودک ثبت‌نام و در صورت تایید مدارک توسط کارشناس منطقه، پرونده به هسته گزینش ارسال می‌شود و پس از اتمام مراحل گزینش پرونده به صورت الکترونیکی به اداره کل آموزش و پرورش استان ارجاع و در صورت تکمیل بودن مدارک مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

به گفته وی؛ فعالیت کودکستان‌هایی که مجوز از آموزش و پرورش نداشته باشند، ممنوع است و متوقف می‌شود.

به گزارش ایرنا، ازسال ۹۹ نظارت بر فعالیت کودکستان‌ها از حیطه وظایف سازمان بهزیستی خارج و به وزارت آموزش و پرورش محول شد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می‌دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار